Totaal aantal pageviews

dinsdag 19 februari 2013

Handdoekset

H = handdoekset



Geen moeilijke workshop en al in diverse verschillende stijlen opgezet. Hieronder mijn stijl, die ik al een aantal jaren geleden heb gemaakt en waarmee ik op beurzen heb gestaan.
Pas geleden zag ik op Marktplaats een handdoeksetje te koop staan (en dat werd verkocht), wat ik (en dit is mijn eigen mening) niet echt mooi vond. Maar ja, iedereen heeft recht op zijn eigen smaak. Dit is de mijne en past bij de bad- en toiletmat.

Benodigd:
- badstof 15x10cm
- kantje 15 cm
- bunka of bandje 15 cm
- draadje in dezelfde kleur als het badstof

Gereedschap:
- tacky glue
- scherpe schaar
- eventueel liniaal of geodriehoek

Werkwijze:
  • Knip twee reepjes badstof af van 4 cm breed - probeer zo veel mogelijk met de draadrichting mee te knippen
  • Knip van deze reepjes stukjes van 4x4cm af.
  • Lijm deze stukjes 4x4cm tweemaal dubbel, zodat een gevouwen handdoekje ontstaat van 2x2cm
  • Lijm om de open zijkant een kantje of een bandje en doe dit met alle vier
  • Knip twee reepjes van 3x1 cm van het restant, neem een stukje draad van 5 mm, doe dit dubbel, plak aan de lange bovenzijde van het stukje en plak het stukje 3x1 cm dubbel, hierbij de bovenkant open laten - dit is een washandje.
  • Knip een stukje badstof 2x8 cm en lijm aan de korte kanten een bandje of kantje op dezelfde manier als bij de gevouwen handdoek. Leg deze handdoek dubbel over een bad of hang dubbel of een stang.
  • Rolletjes : rol een stukje badstof van 3x4 cm op

voorbeeld vouwen handdoek en washand

badkamerrek
 

1 opmerking: